رفتن به محتوای اصلی

مربی کودک و کار با خردسال با رویکرد دینی

تاریخ انتشار:
❖ دریافت فیلم

تعریف نقش: 

مربی کودک با رویکرد دینی اسلامی به فردی اطلاق می‌شود که با استفاده از اصول و مفاهیم اسلامی، به آموزش و تربیت کودکان در سنین خردسالی می‌پردازد. این مربی با هدف تقویت باورهای دینی، اخلاقی و اجتماعی در کودکان، به ایجاد فضایی امن و حمایتی برای یادگیری و رشد آن‌ها کمک می‌کند.

مربی کودک با رویکرد دینی اسلامی، با بهره‌گیری از دانش دینی و مهارت‌های تربیتی، به آموزش مفاهیم اسلامی به کودکان می‌پردازد. او با استفاده از داستان‌ها، بازی‌ها و فعالیت‌های خلاقانه، به کودکان کمک می‌کند تا ارزش‌های اخلاقی و دینی را درک کنند و در زندگی روزمره خود به کار ببرند. این مربی همچنین به والدین و خانواده‌ها مشاوره می‌دهد تا در تربیت دینی و اخلاقی فرزندان خود موفق‌تر عمل کنند.

زمینه ها و عرصه های فعالیت :

آموزش و فعالیت در مهدکودک‌ها و مدارس برگزاری کلاس‌های آموزشی و فعالیت‌های دینی در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی برای تقویت باورهای دینی و اخلاقی.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سازماندهی کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای کودکان و والدین در زمینه مفاهیم دینی و اخلاقی.

تولید محتوا و ایجاد و انتشار کتاب‌ها، داستان‌ها و منابع آموزشی مناسب برای کودکان که به معرفی مفاهیم اسلامی به زبان ساده بپردازد.

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و برگزاری رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی که به ترویج ارزش‌های اسلامی و همبستگی اجتماعی کمک کند.

مشاوره به والدین و ارائه مشاوره و راهنمایی به والدین در زمینه تربیت دینی و اخلاقی فرزندان و چگونگی پاسخ‌گویی به سوالات دینی آن‌ها.

گفتگوهای گروهی و ایجاد فضایی برای بحث و تبادل نظر میان کودکان درباره موضوعات دینی و اخلاقی، که به آن‌ها کمک می‌کند تا نظرات و احساسات خود را بیان کنند.

استفاده از رسانه‌های دیجیتال و تولید محتوای آموزشی و دینی در قالب ویدئوها، پادکست‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی برای دسترسی آسان‌تر کودکان به مفاهیم دینی.

اولویت های پذیرش : 

تحصیلات مرتبط و داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل و ارشد یا معادل در رشته‌های مرتبط مانند تربیت دینی، روانشناسی، علوم تربیتی یا اخلاق و تربیت اسلامی و تعلیم و تربیت اسلامی.

آشنایی با مفاهیم اسلامی و درک عمیق از اصول و مفاهیم دینی اسلامی و توانایی انتقال آن‌ها به زبان ساده و قابل فهم برای کودکان.

تجربه کار با کودکان و داشتن  تجربه کار با کودکان در سنین خردسالی و آشنایی با نیازها و چالش‌های آن‌ها و علاقمندی به فعالیت در این عرصه

مهارت‌های ارتباطی و توانایی برقراری ارتباط مؤثر با کودکان و ایجاد فضایی دوستانه و حمایتی برای یادگیری.

خلاقیت در آموزش و قابلیت استفاده از روش‌های خلاقانه و جذاب برای آموزش مفاهیم دینی به کودکان.

حساسیت به نیازهای فردی و توانایی شناسایی نیازها و چالش‌های خاص هر کودک و ارائه پاسخ‌های مناسب به آن‌ها.

آموزش مداوم و به روز رسانی اطلاعات در زمینه کار با خردسال و کودک تمایل به یادگیری و به‌روز رسانی دانش و مهارت‌ها در زمینه‌های دینی و تربیتی.

توانایی کار با کودکان از زمینه‌های فرهنگی و مذهبی مختلف و احترام به باورها و ارزش‌های آن‌ها.

نقش آفرین

درباره ما
از فرصت‌ها و سرمایه‌های اساسی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، دانش‌آموختگان این موسسه می‌باشد. با توجه به فقدان اطلاعات جامع دسترسی پذیر از وضعیت دانش‌آموختگان، یکی از اقدامات جدّی دستورگذاری شده در سال ۱۴۰۲، طراحی شیوه وضعیت سنجی و ظرفیت شناسی و سامان دهی اطلاعات در قالب بانک اطلاعاتی جامع بوده است. در همین راستا از طریق نامه نگاری با مراکز مختلفی که دانش‌آموختگان در آن مشغول به فعالیت بوده‌اند و قرار دادن تیمی برای کسب اطلاعات از طریق تماس با این طلاب و کسانی که می‌توانستند مسیر ارتباطی با آنها باشند و نیز تدبیر سازوکار تکمیل فرمهای ظرفیت شناسی، اطلاعات قریببه ۱۰۰۰ نفر از دانش آموختگان اخذ شد. بیشتر

موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران

تماس با ما:

02531156270 - 09928852596