از فرصتها و سرمایههای اساسی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، دانشآموختگان این موسسه میباشد. با توجه به فقدان اطلاعات جامع دسترسی پذیر از وضعیت دانشآموختگان، یکی از اقدامات جدّی دستورگذاری شده در سال ۱۴۰۲، طراحی شیوه وضعیت سنجی و ظرفیت شناسی و سامان دهی اطلاعات در قالب بانک اطلاعاتی جامع بوده است. در همین راستا از طریق نامه نگاری با مراکز مختلفی که دانشآموختگان در آن مشغول به فعالیت بودهاند و قرار دادن تیمی برای کسب اطلاعات از طریق تماس با این طلاب و کسانی که میتوانستند مسیر ارتباطی با آنها باشند و نیز تدبیر سازوکار تکمیل فرمهای ظرفیت شناسی، اطلاعات قریب به ۱۰۰۰ نفر از دانش آموختگان اخذ شد. در بانک اطلاعاتی تهیه شده دادههایی از سطح دانش فعلی، موضوعاتی که در آن مشغول کنشگری آموزشی، فرهنگی و پژوهشی می باشند، مراکزی که در آن شاغل می باشند، فرصت ها و استعدادهایی که برای همکاری دارند و غیره تجمیع گردیده است.
در آستانه چهل سالگی این موسسه، به منظور فعالسازی ظرفیت های نهفته دانشآموختگان و مسئولیتمندی ایشان و استفاده از ظرفیت های بالفعل در عرصه های کنشگری آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مدیریتی، همایشی با عنوان پیش نشست همایش شکوه تعالی در اسفند 1402 و با حضور طلاب خواهر فارغ التحصیل از سراسر کشور برگزار شد. هدف این همایش معرفی برنامه های کلان تحولی و طرح نقش آفرین و بیان نکاتی پیرامون گروه های تبلیغ تخصصی و آموزش های متناظر با آن بود. برنامه های توانمندسازی دانشآموختگان در عرصه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مدیریتی با حضور کارشناسان و راهبران کلان هر کدام از عرصه ها به طلاب معرفی شد. در این طرح طلاب بعد از نامنویسی و انتخاب علاقه مندی در فرآیند استعدادسنجی قرار میگیرند و در انتها نقشی متناظر با نیازهای نظام به ایشان انتساب می شود. بعد از گذراندن دوره های آموزشی توانافزا ایشان وارد میدان های خدمت تعریف شده متناسب با چرخه عرضه و تقاضا نظام حاکمیتی می شوند و پاسخگوی نیازهای نظام در عرصه های چهلگانه خواهند بود.