رفتن به محتوای اصلی

معرفی نقش هسته پژوهشی هویت و تحولات نوجوانی

تاریخ انتشار:

راهبر: حجت الاسلام جناب دکتر محمدعلی تهوری

معرفی راهبر: مدیر گروه تربیت دینی کودک و نوجوان و اخلاق و تربیت اسلامی در موسسه معصومیه خواهران

  1. تعریف هسته پژوهشی هوین و تحولات نوجوانی:

طرح «هسته هویت و تحولات نوجوانی» با هدف فهم عمیق و نظام‌مند از فرآیند شکل‌گیری هویت و مدیریت تحولات روانی، عاطفی و اجتماعی نوجوانان، بر پایه آموزه‌های دینی و رویکردهای علمی روز، طراحی شده است. این هسته با تمرکز بر تبیین مبانی نظری، چالش‌های هویتی در عصر جدید، و نیازهای تربیتی نسل نوجوان، به دنبال تولید دانش و راهکارهای کاربردی در مواجهه با بحران‌های هویتی، سردرگمی اعتقادی و آسیب‌های روانی در این دوره حساس است. اعضای هسته ضمن بهره‌گیری از سیر مطالعاتی تخصصی، شرکت در کارگاه‌های مهارتی و پژوهش‌های میدانی، به تدوین محتواهای آموزشی و تربیتی متناسب با فضای فرهنگی کشور می‌پردازند. هدایت علمی هسته توسط حجت الاسلام جناب دکتر محمدعلی تهوری صورت می‌گیرد و در نهایت تربیت مربیان و پژوهشگرانی توانمند در زمینه هویت‌سازی دینی و مدیریت تحولات نوجوانی را دنبال می‌کند.

2. ویژگی‌های طلبه‌ای که نقش «پژوهشگر هسته هویت و تحولات نوجوانی» را می‌پذیرد:

2-1. ویژگی‌های ضروری (وجود این ویژگی‌ها برای انجام نقش پژوهشگر هسته هویت و تحولات نوجوانی ضرورت دارد)

  • کنجکاوی علمی و اشتیاق به یادگیری عمیق
  • توانایی نقدپذیری و تفکر انتقادی نظام‌مند
  • مهارت کار تیمی در پروژه‌های میان‌رشته‌ای
  • تسلط نظری بر حوزۀ تخصصی « هویت و تحولات نوجوانی » بر مبنای منابع اسلامی
  • کسب حدنصاب علمی در آزمون‌های استعدادسنجی پژوهشی و موفقیت در مصاحبۀ تخصصی
  • توانایی اجرای پروژه‌های پژوهشی تحت نظارت راهبردی استاد منتخب

 

2-2. سایر ویژگی‌های دارای ر جحان (چنانچه طلبه فاقد این ویژگی‌ها باشد صرفاً از میزان کارآمدی او کاسته می‌شود):

  • خلاقیت پژوهشی( توسعه‌ رویکردهای نوین در پاسخ به شبهات)
  • استقلال فکری(طراحی پروژه‌های بدیع بدون نیاز به نظارت مستمر)
  • نظم ساختاریافته (مدیریت زمان و منابع در پژوهش‌های بلندمدت )

 

3. اولویت‌های پذیرش در این نقش:

  • دارا بودن یا در حال تحصیل سطح سه و چهار در رشته های اخلاق و تربیت اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان
  • دارای رزومه پژوهشی در حوزه هویت و تحولات نوجوانی

نقش آفرین

درباره ما
از فرصت‌ها و سرمایه‌های اساسی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، دانش‌آموختگان این موسسه می‌باشد. با توجه به فقدان اطلاعات جامع دسترسی پذیر از وضعیت دانش‌آموختگان، یکی از اقدامات جدّی دستورگذاری شده در سال ۱۴۰۲، طراحی شیوه وضعیت سنجی و ظرفیت شناسی و سامان دهی اطلاعات در قالب بانک اطلاعاتی جامع بوده است. در همین راستا از طریق نامه نگاری با مراکز مختلفی که دانش‌آموختگان در آن مشغول به فعالیت بوده‌اند و قرار دادن تیمی برای کسب اطلاعات از طریق تماس با این طلاب و کسانی که می‌توانستند مسیر ارتباطی با آنها باشند و نیز تدبیر سازوکار تکمیل فرمهای ظرفیت شناسی، اطلاعات قریببه ۱۰۰۰ نفر از دانش آموختگان اخذ شد. بیشتر

موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران

تماس با ما:

02531156270 - 09928852596