راهبر: حجت الاسلام جناب دکتر محمدعلی تهوری
معرفی راهبر: مدیر گروه تربیت دینی کودک و نوجوان و اخلاق و تربیت اسلامی در موسسه معصومیه خواهران
- تعریف هسته پژوهشی هوین و تحولات نوجوانی:
طرح «هسته هویت و تحولات نوجوانی» با هدف فهم عمیق و نظاممند از فرآیند شکلگیری هویت و مدیریت تحولات روانی، عاطفی و اجتماعی نوجوانان، بر پایه آموزههای دینی و رویکردهای علمی روز، طراحی شده است. این هسته با تمرکز بر تبیین مبانی نظری، چالشهای هویتی در عصر جدید، و نیازهای تربیتی نسل نوجوان، به دنبال تولید دانش و راهکارهای کاربردی در مواجهه با بحرانهای هویتی، سردرگمی اعتقادی و آسیبهای روانی در این دوره حساس است. اعضای هسته ضمن بهرهگیری از سیر مطالعاتی تخصصی، شرکت در کارگاههای مهارتی و پژوهشهای میدانی، به تدوین محتواهای آموزشی و تربیتی متناسب با فضای فرهنگی کشور میپردازند. هدایت علمی هسته توسط حجت الاسلام جناب دکتر محمدعلی تهوری صورت میگیرد و در نهایت تربیت مربیان و پژوهشگرانی توانمند در زمینه هویتسازی دینی و مدیریت تحولات نوجوانی را دنبال میکند.
2. ویژگیهای طلبهای که نقش «پژوهشگر هسته هویت و تحولات نوجوانی» را میپذیرد:
2-1. ویژگیهای ضروری (وجود این ویژگیها برای انجام نقش پژوهشگر هسته هویت و تحولات نوجوانی ضرورت دارد)
- کنجکاوی علمی و اشتیاق به یادگیری عمیق
- توانایی نقدپذیری و تفکر انتقادی نظاممند
- مهارت کار تیمی در پروژههای میانرشتهای
- تسلط نظری بر حوزۀ تخصصی « هویت و تحولات نوجوانی » بر مبنای منابع اسلامی
- کسب حدنصاب علمی در آزمونهای استعدادسنجی پژوهشی و موفقیت در مصاحبۀ تخصصی
- توانایی اجرای پروژههای پژوهشی تحت نظارت راهبردی استاد منتخب
2-2. سایر ویژگیهای دارای ر جحان (چنانچه طلبه فاقد این ویژگیها باشد صرفاً از میزان کارآمدی او کاسته میشود):
- خلاقیت پژوهشی( توسعه رویکردهای نوین در پاسخ به شبهات)
- استقلال فکری(طراحی پروژههای بدیع بدون نیاز به نظارت مستمر)
- نظم ساختاریافته (مدیریت زمان و منابع در پژوهشهای بلندمدت )
3. اولویتهای پذیرش در این نقش:
- دارا بودن یا در حال تحصیل سطح سه و چهار در رشته های اخلاق و تربیت اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان
- دارای رزومه پژوهشی در حوزه هویت و تحولات نوجوانی