رفتن به محتوای اصلی

معرفی نقش هسته پژوهشی سیاست گذاری اجتماعی سالمندان

تاریخ انتشار:

راهبر: .............

معرفی راهبر: .............

  1. تعریف هسته پژوهشی سیاست گذاری اجتماعی سالمندان :

طرح «هسته سیاست‌گذاری اجتماعی سالمندی» با هدف پاسخگویی به چالش‌های رو‌به‌گسترش پدیده سالمندی در ایران و ارائه راهکارهای جامع، دینی و کارآمد در این حوزه طراحی شده است. این هسته با رویکردی میان‌رشته‌ای و آینده‌نگر، به مطالعه ابعاد مختلف سالمندی از منظر اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معنوی می‌پردازد و در پی ارائه الگوهای سیاست‌گذاری متناسب با ارزش‌های اسلامی و ساختارهای بومی است. توجه ویژه به کرامت، مشارکت اجتماعی، کیفیت زندگی و معنویت سالمندان از محورهای کلیدی این طرح است. اعضای هسته با بهره‌گیری از سیرهای مطالعاتی، بررسی تجارب جهانی و بومی، تحلیل سیاست‌های فعلی و تولید اسناد راهبردی، در مسیر اصلاح و ارتقاء سیاست‌های کلان در حوزه سالمندی گام برمی‌دارند. هدف نهایی این برنامه، تربیت پژوهشگران و مشاورانی است که بتوانند در حوزه تصمیم‌سازی‌های اجتماعی با محوریت سالمندی اسلامی ایرانی نقش‌آفرین باشند.

2. ویژگی‌های طلبه‌ای که نقش «پژوهشگر سیاست گذاری اجتماعی سالمندان » را می‌پذیرد:

2-1. ویژگی‌های ضروری (وجود این ویژگی‌ها برای انجام نقش سیاست گذاری اجتماعی سالمندان ضرورت دارد)

  • کنجکاوی علمی و اشتیاق به یادگیری عمیق
  • توانایی نقدپذیری و تفکر انتقادی نظام‌مند
  • مهارت کار تیمی در پروژه‌های میان‌رشته‌ای
  • تسلط نظری بر حوزۀ تخصصی « سیاست گذاری اجتماعی سالمندان » بر مبنای منابع اسلامی
  • کسب حدنصاب علمی در آزمون‌های استعدادسنجی پژوهشی و موفقیت در مصاحبۀ تخصصی
  • توانایی اجرای پروژه‌های پژوهشی تحت نظارت راهبردی استاد منتخب

 

2-2. سایر ویژگی‌های دارای ر جحان (چنانچه طلبه فاقد این ویژگی‌ها باشد صرفاً از میزان کارآمدی او کاسته می‌شود):

  • خلاقیت پژوهشی( توسعه‌ رویکردهای نوین در پاسخ به شبهات)
  • استقلال فکری(طراحی پروژه‌های بدیع بدون نیاز به نظارت مستمر)
  • نظم ساختاریافته (مدیریت زمان و منابع در پژوهش‌های بلندمدت )

 

3. اولویت‌های پذیرش در این نقش:

  • دارا بودن یا در حال تحصیل سطح سه و چهار در رشته های اخلاق و تربیت اسلامی، علوم اجتماعی و جامعه شناسی
  • دارای رزومه پژوهشی در حوزه سیاست گذاری اجتماعی سالمندان

نقش آفرین

درباره ما
از فرصت‌ها و سرمایه‌های اساسی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، دانش‌آموختگان این موسسه می‌باشد. با توجه به فقدان اطلاعات جامع دسترسی پذیر از وضعیت دانش‌آموختگان، یکی از اقدامات جدّی دستورگذاری شده در سال ۱۴۰۲، طراحی شیوه وضعیت سنجی و ظرفیت شناسی و سامان دهی اطلاعات در قالب بانک اطلاعاتی جامع بوده است. در همین راستا از طریق نامه نگاری با مراکز مختلفی که دانش‌آموختگان در آن مشغول به فعالیت بوده‌اند و قرار دادن تیمی برای کسب اطلاعات از طریق تماس با این طلاب و کسانی که می‌توانستند مسیر ارتباطی با آنها باشند و نیز تدبیر سازوکار تکمیل فرمهای ظرفیت شناسی، اطلاعات قریببه ۱۰۰۰ نفر از دانش آموختگان اخذ شد. بیشتر

موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران

تماس با ما:

02531156270 - 09928852596