رفتن به محتوای اصلی

معرفی نقش هسته پژوهشی سواد کالاهای فرهنگی و زیست مجازی نوجوان

تاریخ انتشار:

راهبر: حجت الاسلام والمسلمین جناب دکتر موسوی فر

معرفی راهبر: .............

  1. تعریف هسته پژوهشی سواد کلاهای فرهنگی و زیست مجازی نوجوان :

طرح «هسته سواد کالاهای فرهنگی و زیست مجازی نوجوان» با هدف شناخت عمیق و نقادانه از تأثیرات رسانه‌ها، محصولات فرهنگی و فضای مجازی بر هویت، سبک زندگی و ارزش‌های نسل نوجوان، طراحی شده است. این هسته با رویکردی ترکیبی از معارف دینی، روان‌شناسی رسانه و مطالعات فرهنگی، به بررسی ابعاد تربیتی و معرفتی زیست دیجیتال نوجوانان می‌پردازد و در پی تولید راهکارهایی برای هدایت مصرف فرهنگی و مدیریت حضور در فضای مجازی است. اعضای هسته در قالب سیر مطالعاتی، تحلیل محتوای محصولات پرمخاطب، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های مهارتی، توانمند می‌شوند تا به طراحی بسته‌های آموزشی، تدوین مقالات علمی و تولید محتواهای رسانه‌ای برای ارتقاء سواد فرهنگی و رسانه‌ای نوجوانان بپردازند. این برنامه با هدایت اساتید متخصص، بستری برای تربیت کارشناسانی آگاه، متعهد و جریان‌ساز در حوزه تربیت رسانه‌ای نسل نوجوان فراهم می‌آورد.

2. ویژگی‌های طلبه‌ای که نقش «پژوهشگر سواد کالاهای فرهنگی و زیست مجازی نوجوان » را می‌پذیرد:

2-1. ویژگی‌های ضروری (وجود این ویژگی‌ها برای انجام نقش پژوهشگر سواد کالاهای فرهنگی و زیست مجازی نوجوان ضرورت دارد)

  • کنجکاوی علمی و اشتیاق به یادگیری عمیق
  • توانایی نقدپذیری و تفکر انتقادی نظام‌مند
  • مهارت کار تیمی در پروژه‌های میان‌رشته‌ای
  • تسلط نظری بر حوزۀ تخصصی « زیست مجازی نوجوان » بر مبنای منابع اسلامی
  • کسب حدنصاب علمی در آزمون‌های استعدادسنجی پژوهشی و موفقیت در مصاحبۀ تخصصی
  • توانایی اجرای پروژه‌های پژوهشی تحت نظارت راهبردی استاد منتخب

 

2-2. سایر ویژگی‌های دارای ر جحان (چنانچه طلبه فاقد این ویژگی‌ها باشد صرفاً از میزان کارآمدی او کاسته می‌شود):

  • خلاقیت پژوهشی( توسعه‌ رویکردهای نوین در پاسخ به شبهات)
  • استقلال فکری(طراحی پروژه‌های بدیع بدون نیاز به نظارت مستمر)
  • نظم ساختاریافته (مدیریت زمان و منابع در پژوهش‌های بلندمدت )

 

3. اولویت‌های پذیرش در این نقش:

  • دارا بودن یا در حال تحصیل سطح سه و چهار در رشته های اخلاق و تربیت اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان
  • دارای رزومه پژوهشی در حوزه زیست مجازی نوجوان

نقش آفرین

درباره ما
از فرصت‌ها و سرمایه‌های اساسی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، دانش‌آموختگان این موسسه می‌باشد. با توجه به فقدان اطلاعات جامع دسترسی پذیر از وضعیت دانش‌آموختگان، یکی از اقدامات جدّی دستورگذاری شده در سال ۱۴۰۲، طراحی شیوه وضعیت سنجی و ظرفیت شناسی و سامان دهی اطلاعات در قالب بانک اطلاعاتی جامع بوده است. در همین راستا از طریق نامه نگاری با مراکز مختلفی که دانش‌آموختگان در آن مشغول به فعالیت بوده‌اند و قرار دادن تیمی برای کسب اطلاعات از طریق تماس با این طلاب و کسانی که می‌توانستند مسیر ارتباطی با آنها باشند و نیز تدبیر سازوکار تکمیل فرمهای ظرفیت شناسی، اطلاعات قریببه ۱۰۰۰ نفر از دانش آموختگان اخذ شد. بیشتر

موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران

تماس با ما:

02531156270 - 09928852596