معرفی هسته پژوهشی بازاندیشی در مسائل تربیتی کودکان با تاکید بر مهدکودک :
- هسته «بازاندیشی در مسائل تربیتی کودکان با تاکید بر مهدکودک» با هدف بازبینی و ارتقاء مبانی نظری و عملی تربیت کودکان در محیطهای پیشدبستانی شکل گرفته است. این هسته به بررسی عمیق روشها، برنامهها و محتوای تربیتی مهدکودکها میپردازد تا با رویکردی نوین و مبتنی بر مبانی دینی، فرهنگی و روانشناختی، کیفیت آموزش و پرورش دوران حساس کودکی بهبود یابد. اعضای هسته با انجام پژوهشهای کاربردی و مطالعات تطبیقی، چالشها و کاستیهای موجود در نظام تربیتی مهدکودکها را شناسایی کرده و راهکارهای علمی و بومیسازی شدهای برای ارتقای مهارتهای اجتماعی، عاطفی و شناختی کودکان ارائه میدهند. این گروه پژوهشی با برگزاری کارگاهها، جلسات تخصصی و تهیه منابع آموزشی، تلاش میکند نقش مهدکودکها را در شکلدهی به هویت، اخلاق و سبک زندگی کودکان پررنگتر سازد. در نهایت، هسته زمینهساز تربیت پژوهشگران و متخصصانی خواهد بود که توانمندی لازم برای تحول در حوزه تربیت کودک را دارا هستند.
صلاحیت ها و شایستگی ها:
- کنجکاوی علمی و اشتیاق به یادگیری عمیق
- توانایی نقدپذیری و تفکر انتقادی نظاممند
- مهارت کار تیمی در پروژههای میانرشتهای
- تسلط نظری بر حوزۀ تخصصی « بازاندیشی در مسائل تربیتی کودکان با تاکید بر مهدکودک » بر مبنای منابع اسلامی
- کسب حدنصاب علمی در آزمونهای استعدادسنجی پژوهشی و موفقیت در مصاحبۀ تخصصی
- توانایی اجرای پروژههای پژوهشی تحت نظارت راهبردی استاد منتخب
- خلاقیت پژوهشی( توسعه رویکردهای نوین در پاسخ به شبهات)
- استقلال فکری(طراحی پروژههای بدیع بدون نیاز به نظارت مستمر)
- نظم ساختاریافته (مدیریت زمان و منابع در پژوهشهای بلندمدت )
اولویتهای پذیرش:
- دارا بودن یا در حال تحصیل سطح سه و چهار در رشته های فقه خانواده، مشاوره و تعلیم و تربیت اسلامی
- دارای رزومه پژوهشی در حوزه بازاندیشی در مسائل تربیتی کودکان با تاکید بر مهدکودک
