رفتن به محتوای اصلی

مبلغ نماز(مهارت‌افزایی امامت جماعت بانوان)  

تاریخ انتشار:

  راهبر آقای :  آیتی  

  با توجه به اینکه در فقه امام جماعت یا پیش نماز کسی که در نماز جماعت جلو می‌ایستد و دیگران با اقتدا می‌کنند باید واجد شرایطی همچون عقل، عدالت ،شیعه ۱۲ امامی و قرائت صحیح باشد و بنابر نظر اغلب فقها امام جماعت زن برای زنان اشکالی ندارد در این نقش تلاش میشود آسیب عدم بهره‌مندی کافی از فرصت اقامه نماز برای ارتباط میان امام جماعت و مامومین به منظور انتقال معارف دینی و انجام فعالیت‌های تربیتی کاسته شود این مهم از طریق برداشتن موانع ارتباط و تعامل میان امام جماعت مرد و دختران در مدارس از طریق استفاده از امام جماعت زن برداشته می‌شود. مبلغ نماز  به فردی اطلاق می‌شود که با استفاده از دانش و مهارت‌های دینی به ترویج و ارتقاء فرهنگ نماز در جامعه می‌پردازد این مبلغ با شناخت نیازها و چالش‌های موجود در حوزه نماز و ارائه راهکار موثر ر ترویج عادت به نماز در گام اول و سپس تثبیت سازی آن و نیز ارتباط با خالق در این عرصه فعالیت می‌کند.
با توجه به اینکه در فقه امام جماعت یا پیش نماز (کسی که در نماز جماعت جلو می‌ایستد و دیگران به او اقتدا می‌کنند) باید واجد شرایطی همچون عقل عدالت شیعه ۱۲ امامی و قرائت صحیح باشد و بنا بر نظر اغلب فقها مام جماعت زن برای زنان اشکالی ندارد در این نقش تلاش می‌شود آسیب عدم بهره‌مندی کافی از فرصت اقامه نماز برای ارتباط میان امام جماعت و مامومین به منظور انتقال معارف دینی و انجام فعالیت‌های تربیتی لحاظ شود و این مهم از طریق برداشتن موانع ارتباط و تعامل میان امام جماعت مرد و دختران از طریق استفاده از امام جماعت زن میسر شود. و مبلغ نماز به فردی اطلاق می‌شود که با استفاده از دانش و مهارت‌های دینی به ترویج و ارتقای فرهنگ نماز در جامعه می‌پردازد
استاد و راهبر معارف و مهارت های مرتبط با نماز فردی است که تقریبا با تمام موضوعات مرتبط با نماز مانند آداب، اسرار، آثار، شیوه های دعوت، نماز و خانواده، آسیب شناسی و علل سستی و ترک نماز آشنا باشد و در این زمینه علاوه بر مطالعات کافی تدریس زیادی نیز داشته باشد.   

 - امام جماعت برای بانوان
- تبلیغ نماز در مقاطع گوناگون آموزش و پرورش 
- تدریس در دوره آموزش مهارت نماز مربیگری در دوره‌های ضمن خدمت تدریس در برنامه تربیتی انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش 
- مربیگری حلقه‌های صالحی و تربیتی
امام جماعت در مدارس دخترانه 
تدریس دوره‌های آموزشی مهارت نماز
تدریس، مربی گری، کلاس داری و تبلیغ در تمامی عرصه های موجود مانند حوزه های علمیه، مدارس آ پ، دانشگاه ها؛ پاسخ گویی، کنش گری در فضای مجازی، پژوهش و تولید محتوا برای فضای حقیقی و مجازی، و ...    - انگیزه. شناخت میدان، اقناع کردن مخاطب  توان پاسخگویی
ویژگیهای ضروری 
داشتن دغدغه دین 
دلسوز بودن نسبت به مخاطب 
داشتن مهارت لازم در ترویج و تبیین موضوع و دعوت صحیح به آن
شاخص‌های مطلوب خوش اخلاق و خوش سیما بودن جوان بودن دارای روحیه گرم گرفتن با مخاطب و پاسخگویی به سوالات آنها 
شناخت میدان 
انگیزه بالا 
استحکام اعتقادی
ضروری:
۱.غیرتمندی دینی، روحیه جهادی و وجود انگیزه‌های قوی و غیر مادی
۲.آشنایی با دانش مربوطه
۳.دگرخواهی، دلسوزی و ایثارگری
مطلوب:
۱.قدرت مسئله‌یابی، مسئله‌شناسی و حل مسئله
۲.واجد فهم تربیتی و آشنایی با عرصه تربیت و مسائل مخاطب در این برهه سنی
 

نقش آفرین

درباره ما
از فرصت‌ها و سرمایه‌های اساسی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، دانش‌آموختگان این موسسه می‌باشد. با توجه به فقدان اطلاعات جامع دسترسی پذیر از وضعیت دانش‌آموختگان، یکی از اقدامات جدّی دستورگذاری شده در سال ۱۴۰۲، طراحی شیوه وضعیت سنجی و ظرفیت شناسی و سامان دهی اطلاعات در قالب بانک اطلاعاتی جامع بوده است. در همین راستا از طریق نامه نگاری با مراکز مختلفی که دانش‌آموختگان در آن مشغول به فعالیت بوده‌اند و قرار دادن تیمی برای کسب اطلاعات از طریق تماس با این طلاب و کسانی که می‌توانستند مسیر ارتباطی با آنها باشند و نیز تدبیر سازوکار تکمیل فرمهای ظرفیت شناسی، اطلاعات قریببه ۱۰۰۰ نفر از دانش آموختگان اخذ شد. بیشتر

موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران

تماس با ما:

02531156270 - 09928852596