راهبر آقای : آیتی
با توجه به اینکه در فقه امام جماعت یا پیش نماز کسی که در نماز جماعت جلو میایستد و دیگران با اقتدا میکنند باید واجد شرایطی همچون عقل، عدالت ،شیعه ۱۲ امامی و قرائت صحیح باشد و بنابر نظر اغلب فقها امام جماعت زن برای زنان اشکالی ندارد در این نقش تلاش میشود آسیب عدم بهرهمندی کافی از فرصت اقامه نماز برای ارتباط میان امام جماعت و مامومین به منظور انتقال معارف دینی و انجام فعالیتهای تربیتی کاسته شود این مهم از طریق برداشتن موانع ارتباط و تعامل میان امام جماعت مرد و دختران در مدارس از طریق استفاده از امام جماعت زن برداشته میشود. مبلغ نماز به فردی اطلاق میشود که با استفاده از دانش و مهارتهای دینی به ترویج و ارتقاء فرهنگ نماز در جامعه میپردازد این مبلغ با شناخت نیازها و چالشهای موجود در حوزه نماز و ارائه راهکار موثر ر ترویج عادت به نماز در گام اول و سپس تثبیت سازی آن و نیز ارتباط با خالق در این عرصه فعالیت میکند.
با توجه به اینکه در فقه امام جماعت یا پیش نماز (کسی که در نماز جماعت جلو میایستد و دیگران به او اقتدا میکنند) باید واجد شرایطی همچون عقل عدالت شیعه ۱۲ امامی و قرائت صحیح باشد و بنا بر نظر اغلب فقها مام جماعت زن برای زنان اشکالی ندارد در این نقش تلاش میشود آسیب عدم بهرهمندی کافی از فرصت اقامه نماز برای ارتباط میان امام جماعت و مامومین به منظور انتقال معارف دینی و انجام فعالیتهای تربیتی لحاظ شود و این مهم از طریق برداشتن موانع ارتباط و تعامل میان امام جماعت مرد و دختران از طریق استفاده از امام جماعت زن میسر شود. و مبلغ نماز به فردی اطلاق میشود که با استفاده از دانش و مهارتهای دینی به ترویج و ارتقای فرهنگ نماز در جامعه میپردازد
استاد و راهبر معارف و مهارت های مرتبط با نماز فردی است که تقریبا با تمام موضوعات مرتبط با نماز مانند آداب، اسرار، آثار، شیوه های دعوت، نماز و خانواده، آسیب شناسی و علل سستی و ترک نماز آشنا باشد و در این زمینه علاوه بر مطالعات کافی تدریس زیادی نیز داشته باشد.
- امام جماعت برای بانوان
- تبلیغ نماز در مقاطع گوناگون آموزش و پرورش
- تدریس در دوره آموزش مهارت نماز مربیگری در دورههای ضمن خدمت تدریس در برنامه تربیتی انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش
- مربیگری حلقههای صالحی و تربیتی
امام جماعت در مدارس دخترانه
تدریس دورههای آموزشی مهارت نماز
تدریس، مربی گری، کلاس داری و تبلیغ در تمامی عرصه های موجود مانند حوزه های علمیه، مدارس آ پ، دانشگاه ها؛ پاسخ گویی، کنش گری در فضای مجازی، پژوهش و تولید محتوا برای فضای حقیقی و مجازی، و ... - انگیزه. شناخت میدان، اقناع کردن مخاطب توان پاسخگویی
ویژگیهای ضروری
داشتن دغدغه دین
دلسوز بودن نسبت به مخاطب
داشتن مهارت لازم در ترویج و تبیین موضوع و دعوت صحیح به آن
شاخصهای مطلوب خوش اخلاق و خوش سیما بودن جوان بودن دارای روحیه گرم گرفتن با مخاطب و پاسخگویی به سوالات آنها
شناخت میدان
انگیزه بالا
استحکام اعتقادی
ضروری:
۱.غیرتمندی دینی، روحیه جهادی و وجود انگیزههای قوی و غیر مادی
۲.آشنایی با دانش مربوطه
۳.دگرخواهی، دلسوزی و ایثارگری
مطلوب:
۱.قدرت مسئلهیابی، مسئلهشناسی و حل مسئله
۲.واجد فهم تربیتی و آشنایی با عرصه تربیت و مسائل مخاطب در این برهه سنی