رفتن به محتوای اصلی

مبلغ و مشاور تحصیلی و استعدادسنجی

تاریخ انتشار:

    راهبر آقای :  فرهادی

تربیت مبلغ مشاور تحصیلی و استعدادسنجی به فرآیند آموزش و پرورش افرادی اطلاق می‌شود که با استفاده از دانش و مهارت‌های مشاوره‌ای، به ترویج و ارتقاء سلامت روان، شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌پردازند. این مبلغ با شناخت نیازها و چالش‌های موجود در حوزه تحصیل و استعدادسنجی، به ارائه راهکارهای مؤثر و علمی در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های تربیت دینی، اجتماعی و تحصیلی می‌پردازد. هدف اصلی این مبلغ، افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت مشاوره تحصیلی، شناسایی استعدادها و ارتقاء سلامت روان در جامعه است.
فرایند یاری رساندن توسط فردی آموزش دیده و متخصص به محصل است از مسائل شخصی اجتماعی و معنوی در حیطه تحصیل  شغل که رشد سلامت یا پیشرفت او را به تعویق می‌اندازد آگاه شود و موفقیت تحصیلی و فعالیت صنفی شغلی با رویکرد پیشگیری حمایت رشد شخصی اجتماعی و حرفه‌ای برای مراجعه ایجاد شود.    و آموزش در زمینه‌های مرتبط با مشاوره تحصیلی و استعدادسنجی.
2. پژوهش در حوزه‌های تحصیلی و اجتماعی به منظور شناسایی نیازها و مشکلات جامعه.
3. فعالیت‌های میدانی و برگزاری کارگاه‌ها و سمینارها به منظور ترویج مشاوره تحصیلی و شناسایی استعدادها.
4. توسعه برنامه‌های پیشگیرانه و آموزشی در زمینه سلامت روان و هدایت تحصیلی.
مشاوره تحصیلی و استعداد سنجی در مراکز مشاوره
مشاوره در مدارس مشاوره تلفنی و آنلاین
برگزار کننده کارگاه کلاس آموزشی 
مدرس سطح ۳ در دروس مشاوره 
مصاحبه کننده داوطلبان داوطلبان ورود به مراکز علمی و استخدامی 
فعالیت در مرکز مشاوره موسسه 
پژوهشگر    روان: داشتن سلامت روانی و عاطفی به منظور ارائه مشاوره مؤثر و حمایت از مراجعان.
2. علاقه و انگیزه: داشتن اشتیاق و انگیزه برای کمک به دیگران و ارتقاء کیفیت تحصیل و زندگی آن‌ها.
3. وقت و انرژی: توانایی مدیریت زمان و انرژی برای ارائه مشاوره و حمایت به مراجعان.
4. مدرک تحصیلی مرتبط: داشتن مدرک تحصیلی در حد کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط با مشاوره، روانشناسی یا علوم تربیتی.
5. روحیه مشاوره: داشتن روحیه و توانایی مشاوره‌ای برای برقراری ارتباط مؤثر با مراجعان.
6. قدرت حل مسأله: توانایی تحلیل و حل مسائل تحصیلی و شخصی مراجعان به صورت منطقی و مؤثر.
7. دنبال تشخیص بودن: تمایل به شناسایی و تشخیص نیازها و استعدادهای مراجعان به منظور ارائه راهکارهای مناسب.
8. صرف منطقی بودن و خشک نبودن: توانایی ارائه مشاوره به صورت منطقی و علمی، اما در عین حال منعطف و سازگار با شرایط و نیازهای مراجعان.
9. منعطف بودن: توانایی تطبیق روش‌ها و راهکارها با شرایط و نیازهای خاص هر مراجع.
ویژگی‌های ضروری 
اتمام سطح ۳ یا ارشد رشته‌های حیطه مشاوره روانشناسی علوم تربیتی تربیت کودک و نوجوان 
علاقه و انگیزه 
آشنایی با نرم‌افزارهای رایج تست‌های شخصیت 
شاخص‌های مطلوب 
صبر و حلم 
داشتن سیر مطالعات منظم
 

نقش آفرین

درباره ما
از فرصت‌ها و سرمایه‌های اساسی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، دانش‌آموختگان این موسسه می‌باشد. با توجه به فقدان اطلاعات جامع دسترسی پذیر از وضعیت دانش‌آموختگان، یکی از اقدامات جدّی دستورگذاری شده در سال ۱۴۰۲، طراحی شیوه وضعیت سنجی و ظرفیت شناسی و سامان دهی اطلاعات در قالب بانک اطلاعاتی جامع بوده است. در همین راستا از طریق نامه نگاری با مراکز مختلفی که دانش‌آموختگان در آن مشغول به فعالیت بوده‌اند و قرار دادن تیمی برای کسب اطلاعات از طریق تماس با این طلاب و کسانی که می‌توانستند مسیر ارتباطی با آنها باشند و نیز تدبیر سازوکار تکمیل فرمهای ظرفیت شناسی، اطلاعات قریببه ۱۰۰۰ نفر از دانش آموختگان اخذ شد. بیشتر

موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران

تماس با ما:

02531156270 - 09928852596