رفتن به محتوای اصلی

دکتر سیده سارا چاوشی

تاریخ انتشار:

تحصیلات

دکترای علوم اجتماعی، گرایش دانش اجتماعی مسلمین، دانشگاه باقرالعلو م )ع( ؛ 
کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، گرایش فلسفه علوم اجتماعی، دانشگاه باقرالعلوم )ع( ؛ 
کارشناسی علوم سیاسی، دانشگاه باقرالعلوم )ع( ؛ 
سطح 3 حوزه علمیه خواهران، رشته مطالعا ت اسلامی زنا ن و خانواده، جامعه الزهرا )س(  ؛ 
سطح 2 مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران.  
سوابق پژوهشی
1.    پایان نام ه دکترا با عنوان بازخوان ی مفهو م جنسی ت در دیدگاه علامه طباطبائی در مواجهه با اندیش هجودی ت باتلر، ) استاد راهنما: حجه الاسلام دکتر شمس الله مریجی و استاد مشاور: حجه الاسلامدکتر مهدی سلطانی( در شرف  دفاع؛  
2.    پایان نامه سطح 3 حوزه علمیه جامعه الزهرا )س( با  عنوان رهاوردهای دیدگاههای تفسیری علام هطباطبائی  و آی ت الله جوادی آملی در تولی د نظریه مشارک ت اجتماعی زن در اسلام" استاد راهنمادکتر علی غلامی، درحال تدوین ؛ 
3.    پایان نامه کارشناسی ارشد با درجه عالی با عنوان بررسی انتقادی مبانی اندیشه سیمون دوبووار،پایه گذار فمینیسم موج دو م ) استاد راهنما: دکتر عماد افروغ و استاد مشاور: حجه الاسلام دکترحسین بستان(؛  
4.    مقاله علمی _پژوهشی "ماهیت و چیستی زن در فمینیسم اگزیستانسیالیستی سیمون دوبووار،"فصلنامه  "معرفت فرهنگی اجتماعی"، شماره 40 ، پاییز 1398؛  
5.    مقاله علمی _پژوهشی " واکاوی انتقادی مفهوم جن س و جنسی ت در دیدگاه جودی ت باتلر " نشریهاسلام و مطالعات اجتماعی ؛ 
6.    ترجمه کتاب " فمینیسم و دیدگاه اسلامی، افق های جدید دانش و اصلاح" نوشته: امیمه ابوبکر، ازعربی به فارسی.  
7.    مقاله "تحلیل جامعه شناختی علل تجرد قطعی،" در دوفصلنامه مطالعات اسلامی، آسیبهای اجتماعی،بهار 1400، دانشگاه شاهد تهران؛ 
8.    مقاله" چالشهای نظری مفاهیم ارزشی زنان مسلمان در مواجهه با فمینیس م" پذیرفته شده در نشریهعلمی فرهنگ پژوهش؛ 
9.    مقاله "جستاری در مولفه های نظریه جنسیتی سیمون دوبووار"، پذیرفته شده در فصلنامه فرهنگپژوهش؛ 
10.    مقاله" مادری از دیدگاه اسلام"، پذیرفته شده در همایش ملی مادری و زن تراز انقلاب اسلامی.   

نقش آفرین

درباره ما
از فرصت‌ها و سرمایه‌های اساسی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، دانش‌آموختگان این موسسه می‌باشد. با توجه به فقدان اطلاعات جامع دسترسی پذیر از وضعیت دانش‌آموختگان، یکی از اقدامات جدّی دستورگذاری شده در سال ۱۴۰۲، طراحی شیوه وضعیت سنجی و ظرفیت شناسی و سامان دهی اطلاعات در قالب بانک اطلاعاتی جامع بوده است. در همین راستا از طریق نامه نگاری با مراکز مختلفی که دانش‌آموختگان در آن مشغول به فعالیت بوده‌اند و قرار دادن تیمی برای کسب اطلاعات از طریق تماس با این طلاب و کسانی که می‌توانستند مسیر ارتباطی با آنها باشند و نیز تدبیر سازوکار تکمیل فرمهای ظرفیت شناسی، اطلاعات قریببه ۱۰۰۰ نفر از دانش آموختگان اخذ شد. بیشتر

موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران

تماس با ما:

02531156270 - 09928852596