رفتن به محتوای اصلی

حجت الاسلام محمدمهدی عباسی آغوی

تاریخ انتشار:

 تحصیلات حوزوی:
18 سال درس خارج حوزه و 20 سال تحصیل فلسفه و علوم عقلی
سطح 4 حوزه علمیه قم
تاییدیه اجتهاد از شورای نگهبان سال 1394 (جوان‌ترین نامزد انتخابات خبرگان رهبری از خراسان رضوی)
دانشگاهی:
کارشناسی روان‌شناسی و معارف اسلامی از مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی رحمه الله 1388
کارشناسی ارشد روان‌شناسی خانواده از مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی رحمه الله 1393
دکتری فلسفه تطبیقی از مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی رحمه الله 1399

سوابق پژوهشی

نام این کتاب با شما، خلاقیت کودک‌و‌نوجوان، مؤسسه ‌امام خمینی، 1389.
از سخندانی تا سخنرانی، مؤسسه امام خمینی، 1390.
راه و روان ج1، موفقیت، چاپ بین الملل، 1390.
مسیح تو مسیح من (نگاه قرآن و کتاب مقدس به مسیح علیه‌السلام)، انتشارات باران‌حکمت، 1394
می‌خواهم خوش اخلاق شوم، کانون اندیشه جوان، تهران، 1394
معرفت‌شناسی برای دانش‌پژوهان روان‌شناسی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1399
خانواده روی موج اخلاق، آستان قدس رضوی، 1400
بررسی فقهی مسائل کرونا، تقریر مباحث خارج آیت الله عباسی خراسانی، انتشارات باران حکمت، 1400
تنظیم سه کتاب دکتر مجتبی حیدری: محبت را زندگی کنیم- هوای فاصله سرد است،  خانواده= عشق× اخلاق
تحقیق و تعلیق الهی‌نامه آیت الله عباسی خراسانی دفتر اول، دوم و سوم، تحقیق و تنظیم “صدکلمه”، باران‌حکمت 3-91.
تحقیق و تعلیق معراج آیه‌ها (نگاهی به زیارت عاشورا)، آیت‌الله هادی عباسی خراسانی، باران حکمت، 1395.
ویراستار علمی کتاب “بر بال حکمت”، اثر دکتر محمد صادق عباسی آغوی، 1393.
ویراستار علمی کتاب مشق عرش شرح دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، 1397
اخلاق اسلامی 2 متن درسی آموزش و پرورش پایه یازدهم معارف 1396
اخلاق اسلامی 3 متن درسی آموزش و پرورش پایه دوازدهم رشته معارف 1397
ارزیابی و نظارت بر بیش از 40 کتاب و 60 بروشور روان‌شناختی در مرکز مشاوره مؤسسه امام خمینی رحمه الله
بروشور باشد برای فردا، جامعةالمصطفی، ترجمه شده به زبان‌های مختلف دنیا
بروشور کنفرانست را قورت بده، مؤسسه امام خمینی، چاپ‌های متعدد

تخصصی:
رابطه حیای همسران و ناسازگاری‌های زناشویی (پژوهش‌نامه اسلامی زنان و خانواده): علمی-پژوهشی
بررسی تطبیقی ساختار وجودی انسان در اندیشه ملاصدرا و معنادرمانی ویکتور فرانکل (روان‌شناسی و دین 58):علمی-پژوهشی
رابطه منطقی باید و هست (معرفت فلسفی 55): علمی-پژوهشی
چیستی فلسفه از دیدگاه هیدگر (معارف): علمی- ترویجی
الگوی جوانان در سیره پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه وآله (همایش نگین آفرینش-چ3): مجموعه مقاله
تبیین فلسفی رابطه نفس و بدن بر اساس عوالم وجود: چاپ نشده
صفات خدا از دیدگاه مهم‌ترین فلاسفه قرن هجدهم: لایب‌نیتر، هیوم و کانت: چاپ نشده
بررسی تطبیقی وجودشناسی از دیدگاه کانت و صدرالمتألهین شیرازی: چاپ نشده
برهان‌های وجودی و چالش‌های پیش‌رو: چاپ نشده
عمومی:
در مجلات خانه خوبان، سردبیری گلزار یار، دیدار آشنا، مأوا، دانش پژوه، قدر، اندیشه معلم، امام‌شناسی، حاشیه پرونده ویژه، پاسدار اسلام و…
در همایش‌های مختلف و کنگره‌ها

نقش آفرین

درباره ما
از فرصت‌ها و سرمایه‌های اساسی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، دانش‌آموختگان این موسسه می‌باشد. با توجه به فقدان اطلاعات جامع دسترسی پذیر از وضعیت دانش‌آموختگان، یکی از اقدامات جدّی دستورگذاری شده در سال ۱۴۰۲، طراحی شیوه وضعیت سنجی و ظرفیت شناسی و سامان دهی اطلاعات در قالب بانک اطلاعاتی جامع بوده است. در همین راستا از طریق نامه نگاری با مراکز مختلفی که دانش‌آموختگان در آن مشغول به فعالیت بوده‌اند و قرار دادن تیمی برای کسب اطلاعات از طریق تماس با این طلاب و کسانی که می‌توانستند مسیر ارتباطی با آنها باشند و نیز تدبیر سازوکار تکمیل فرمهای ظرفیت شناسی، اطلاعات قریببه ۱۰۰۰ نفر از دانش آموختگان اخذ شد. بیشتر

موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران

تماس با ما:

02531156270 - 09928852596