رفتن به محتوای اصلی

حجت الاسلام دکتر محمد جواد درودی

تاریخ انتشار:

تحصیلات
سطح سه فقه و اصول 
سطح چهار تربیت اخلاقی 
تحصیل دروس حوزوی  
تحصیل در دروس فقه و اصول و فلسفه  
سوابق پژوهشی
تألیف و تدوین طرح درس های متعدد تربیتی برای دوره های  آموزشی مهار 
«آشنایی با روش و وسایل تربیت در دوره پیش از بلوغ» به سفارش مؤسسه فرهنگی ـ تربیتی مصباح الهدی
«نقش والدین در مدیریت اوقات فراغت فرزندان»
«پیامدهای ناآگاهی والدین از شرایط فرزند، در تربیت اخلاقی»
«تأملی بر شخصیت منافق و روش های درمان او در قرآن کریم، از دیدگاه استاد علی صفائی»
«تأملی جامعه شناختی بر ادعای سیدجمال الدین اسدآبادی مبنی بر عمل به اسلام در غرب و غفلت از آن در جامعه مسلمین»
«تربیت اخلاقی از منظر میرزا جواد آقا ملکی تبریزی»
«روش های مدیریت علاقه در فرزندان» 
«آسیب شناسی تربیت دینی در خانواده از منظر اسلا م»
موضوع معرفتی« گام های تاجرانه زندگی» در تبیین نگاه قرآن به زندگی تاجرانه انسان در دنیا
«روششناسی فقه معارف تربیتی »
«گزینش، تحلیل و نقد آثار اندیشمندان حوزوی تربیت اسلامی با رویکرد وحیانی در شش دهه اخیر، با تأکید بر تربیت اخلاقی»
«باز تأملی در منابع و روش هدفگذاری در تربیت اسلامی؛ تبیین چگونگی هدفگذاری تربیتی در جدول اهداف جامعه فعالان تربیتی «فتح الفتوح»؛ به ضمیمه گزارش چگونگی هدفگذاری در چند اثربرجسته تربیتی »
1400، )برگزیده« ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی» و راهیافته به پنل تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی برای ار ائه 
ناظر علمی پروژه «بررسی آثار اندیشمندان تربیت وحیان ی »
انجام مجموعه مصاحبه های «بایسته های طراحی و اجرای رشته های تخصصی تربیت اسلامی» )در راستای « طراحی کلیات و  سرفصل های رشته های تخصصی تربیت اسلامی» ذیل درختواره حوز ه های دانشی علوم اسلامی مرکز مدیریت حوزه
ناظر علمی پروژه «نگاهی انتقادی  به علوم تربیتی و روانی»)تشکیل و صور ت بندی کارنامه علمی این موضوع
ناظر علمی پروژه «ظرفیت شناسی فقه و اصول برای تحول در تربیت» )تشکیل و صورتبندی کار نامه علمی این موضوع
«نگاه تاجرانه به زندگی ،طرحی معرفتی ـ تربیتی در اندیشه علی صفائی حائری»
«گونه شناسی هجمه های محیطی در تربیت و چگونگی مقاوم سازی متربی در برابر آنها بر اساس دیدگاه علی صفایی حائری»
«بازتأملی بر صورت بندی اندیشه تربیتی شهید مطهری درچارچوب دانش تربیت اسلامی »
همکاری در پروژه «نیازسنجی پژوهشی در تربیت اعتقادی »
ناظر علمی پروژه «الگوی تربیت اعتقادی کودک و نوجوان »
مقاله «آراء اندیشمندان تربیتی در سده اخیر حوزه علمیه قم؛ علی صفایی حائری »

 

نقش آفرین

درباره ما
از فرصت‌ها و سرمایه‌های اساسی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران، دانش‌آموختگان این موسسه می‌باشد. با توجه به فقدان اطلاعات جامع دسترسی پذیر از وضعیت دانش‌آموختگان، یکی از اقدامات جدّی دستورگذاری شده در سال ۱۴۰۲، طراحی شیوه وضعیت سنجی و ظرفیت شناسی و سامان دهی اطلاعات در قالب بانک اطلاعاتی جامع بوده است. در همین راستا از طریق نامه نگاری با مراکز مختلفی که دانش‌آموختگان در آن مشغول به فعالیت بوده‌اند و قرار دادن تیمی برای کسب اطلاعات از طریق تماس با این طلاب و کسانی که می‌توانستند مسیر ارتباطی با آنها باشند و نیز تدبیر سازوکار تکمیل فرمهای ظرفیت شناسی، اطلاعات قریببه ۱۰۰۰ نفر از دانش آموختگان اخذ شد. بیشتر

موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران

تماس با ما:

02531156270 - 09928852596